متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون
سرخط خبرها

آیا افزایش یک ماه به سال تحصیلی صحت دارد؟

  • کد خبر: ۱۰۳۲۴۲
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
  • ۱
آیا افزایش یک ماه به سال تحصیلی صحت دارد؟
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ نحوه آموزش‌های حضوری خبر داد و گفت: افزایش شهریه مدارس غیردولتی ممنوع است و همچنین موردی مبنی بر افزایش سال تحصیلی جاری مطرح نشده است

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ستاری‌فرد از ابلاغ دستورالعمل نحوه آموزش‌های حضوری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس، برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی به شکل حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از تبعات جبران‌ناپذیر در این باره، نحوه فعالیت واحد‌های آموزش و پرورش در زمان باقیمانده سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس باید مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند، افزود: تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی و دروس باید به صورت حضوری باشد؛ با این حال رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط و استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس مد نظر است.

کدام دسته از دانش‌آموزان می‌توانند مجازی درس بخوانند؟

ستاری‌فرد با تأکید بر حضور منظم دانش‌آموزان در کلاس درس طبق برنامه هفتگی، گفت: پیش‌بینی شد که دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس و دانش‌آموزانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند با تأیید پزشک و رضایت والدین از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: برای تسهیل تردد دانش‌آموزان به مدارس، موضوع ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، محل توجه و تأکید قرار گرفته است.

ممنوعیت افزایش شهریه مدارس غیردولتی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: افزایش شهریه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی ممنوع اعلام شد.

وی ادامه داد: جذاب‌سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، رویداد‌ها و اردو‌های فرهنگی و تربیتی و ورزشی، محل تأکید قرار گرفته است.

نظارت دقیق و میدانی بر حضوری شدن مدارس

ستاری‌فرد با بیان اینکه تأکید شد که هرگونه تغییر احتمالی در خصوص نحوه آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد کروناست، گفت: هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی کرونا مطابقا اعلام شود از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی به نظارت نیز اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه و حضوری شدن آموزش‌ها پیش‌بینی شد که نظارت دقیق و تیم‌های نظارتی دقیقی به شکل میدانی و گزارش مردمی داشته باشیم و نسبت به این مهم مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها اهتمام جدی داشته باشند؛ مضافا اینکه نسبت به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان مبتلا یا در معرض ابتلا در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ پیش‌بینی و پیشنهاد شد.

افزایش یک ماه تا یک ماه و نیم به سال تحصیلی جاری در دستورالعمل نیست

ستاری‌فرد تصریح کرد: اطلاع‌رسانی جامع و اقناع دانش‌آموزان و اولیا به طرق مختلف برای کاهش نگرانی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان محل توجه قرار گرفته است.

وی درباره افزایش یک ماه تا یک ماه و نیم به سال تحصیلی جاری گفت: چنین چیزی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد و صحت ندارد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Hamidreza
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
یک ماه اضافه نکنید..تو تابستون نمیشه رفت مدرسه و رعایتم بکنیم..ما شهرستانی ها از اول سال بازیم کتابامون تمام شده داریم مرور رور میکنیم.. تورو خدا یک ماه باز نکنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->